Return to Website

Ongecensureerd Indonesia Forum

Welkom/ Selamat Datang

Ongecensureerd Indonesia Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Vernieuwd

Trims Vinnie voor het bijwerken van het nieuwe forum. Je blijkt daar toch wat tijd in te steken.

Ook goed dat je dat IP-adres verborgen hebt kwestie van niemand op odeeën te brengen (kat en melk ). Je ziet zo eenvoudig is het, wat niet aangeboden wordt kan ook niet misbruikt worden. (zie pedofilie) Dus zij die het toelaten mogen morgen aan een boom hangen. Ik vrees alleen dat we bomen te kort gaan komen

groetjes en haaf d'oech!

Re: Vernieuwd

Prima, Vinnie, dat je die link naar WALHI hebt opgenomen. Naar mijn idee kan niet genoeg de aandacht worden gevestigd op de vreselijke dingen op ecologisch gebied die in dit prachtige land (en overal elders in de wereld) gebeuren.
Heb jij overigens een idee hoe Bukit Lawang er nu voor staat? Vordert de wederopbouw en wat is de verwachting voor het Orang Utan rehabilitatie-centrum?

Re: Re: Vernieuwd

Hi Karin,

Ben nu eenmaal een (fietsende) milieufreak, al is het dan niet meer zo fanatiek als voorheen. Altijd al een bloedjehekel gehad aan de 'groten' die hun wil opleggen aan de 'kleinen'.
De laatste keer dat ik op de barricades stond was bij de gedwongen sloop van een aantal oude boerderijtjes tbv de betuwe spoorlijn.(hup de bejaarde bewoners die daar al 50 jaar woonden rechtstreeks een aanleunwoning in gedeporteerd )
Wat betreft Bukit Lawang, ik heb begrepen uit verschillende artikels op http://www.analisadaily.com/ dat het imiddels herbouwd wordt, maar niet op meer op dezelfde plaats langs de rivier. Het zou midden dit jaar weer open moeten zijn.
Ben jij daar geweest? Ik kwam er vrij regelmatig in 1993 en 1994. De laatste malen dat ik er was kreeg de indruk dat de toeristische factor het won van de oorspronkelijke bedoeling, het rehabiliteren van de orang hutans. Het aantal guesthouses tussen begin '93 en eind '94 was bijna verdubbeld, en de eerste bussen van De Boer en wendel waren ook al gesignaleerd.
Greetz, Vinnie

Re: Re: Re: Vernieuwd

Hi Vinnie,

Gelukkig zijn er nog van die milieufreaks, zoals jij jezelf noemt.
In B.L. ben ik verschillende keren geweest; het laatst in 2002. Inderdaad is het best een toeristische trekker en als ik bussen van De Boer en Wendel, Fox reizen enz. zie krijg ik vaak de neiging om maar rechtsomkeerd te maken.
Van de andere kant realiseer ik me dat het één zonder het ander geen levensvatbaarheid heeft. Maar die discussie is al eens eerder aan de orde geweest. Mijn ervaring is echter dat als je de moeite neemt om iets verder te trekken dan de gebaande paden, je geen groepsreiziger meer ziet. Voor mij niet zo'n probleem dus en de bewoners van de dorpen zijn blij met de inkomsten.
Ik heb al verschillende termijnen horen noemen over de wederopbouw, varierend van een half jaar tot 2 jaar. Wie zal het zeggen. Als het tegen zit met veel banjir zou het best eens lang kunnen gaan duren.
Waar ik me voornamelijk zorgen om maak is het lot van de vele orangs daar. En daarmee bedoel ik de dieren die al een eind op weg waren naar een zelfstandig en natuurlijk leven, maar toch nog wat zorg nodig hebben.
Afgezien nog van degene die nog in de quarantaine-kooien zaten. Het schijnt dat men tijdens de overstroming de kooien heeft open gezet, maar uiteraard waren deze dieren nog niet in staat om in hun eigen onderhoud te voorzien, dus zijn waarschijnlijk alsnog omgekomen.
Overigens: bij mij draait jouw site helemaal goed. Alles is clickable, zelfs de site van Londoh . Die ga ik binnenkort eens uitgebreid bestuderen.

Salam, Karin

Bukit Lawang

Hoi Karin en andere geinteresseerden,

Mij is ook niet helemaal duidelijk hoe de situatie in BL nu is. Wel heb ik contact met iemand ter plaatse en die persoon geeft vooral aan dat de overheid de bewoners flink in de steek laat. Buitenlandse giften komen niet aan, voor rijst verstrekt door de overheid moet transportkosten betaald worden... door mensen die hun hele hebben en houwen zijn verloren op die vreselijke avond van 2 november. De mensen leven onder erbarmelijke omstandigheden, om nog maar te zwijgen van het trauma en het verdriet dat veel mensen hebben. Het steekt me daarom te lezen dat jij je vooral zorgen maakt om de orang utans. Maar dat zul je vast niet zo hebben bedoeld. Naar mijn weten wordt voor de orang utans beter gezorgd dan voor de mensen. Ik heb begrepen dat de apen zijn overgebracht naar een reservaat in Zuid Sumatra en/of Borneo. Goede infobronnen over Bukit Lawang:
www.bukitlawangfloodappeal.com (vooral het forum)
http://home.planet.nl/~zolak000/ (vooral de links)
de thorntree van Lonely Planet.

groetjes, Janneke

Re: Bukit Lawang

Nee hoor Janneke, zo bedoel ik dat helemaal niet.
De ervaring leert echter dat in dit soort moeilijke omstandigheden de hulpacties voornamelijk naar de menselijke slachtoffers gaan en dat er naar de dieren niet omgekeken wordt. Omdat er bij dit soort rampen altijd allerlei instanties in actie komen en prive-initiatieven worden genomen heb ik het idee dat de mensen (gelukkig) geholpen worden. Mijn zorg om de dieren kun je zien als een soort tegenwicht, wat niet wegneemt dat het lot van de mensen mij net zo aan het hart gaat.

Groet, Karin

Re: Vernieuwd

Hoi Patrick,

Ik had wat tijd over gisteravond
ben wel behoorlijk gehandicapped wat betreft het maken van een site; Zowel frontpage als dreamweaver werken niet meer op mijn oude brik. Gebruik nu gewoon Word,(>> opslaan als html) En zelfs in Word kan ik op een of andere manier niet in de broncode kijken.
Binnen een paar maanden komt er een nieuwe komputer..
Gisteravond ook gekeken naar een nieuwe host voor dit forum. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bepaalde features doen het hier bij mij niet. (de linken, bv hier:>> www.londoh.com Die zouden 'clickable' moeten zijn, en het aangeven van nieuwe postings (new) is ook van slag.
Kan natuurlijk ook aan mijn kompie liggen, hoe is dit bij jullie?
Greetz, Vinnie

Re: Re: Vernieuwd

Vinnie,

Heb nu geen tijd maar zal vanavond eens kijken of ik je kan helpen...die links in de berichtjes zijn inderdaad hier ook niet clickable.

Oude brik ? Wat noem jij oud ? De PC van mijn dochter is een PII 266Mhz met 256Mb en die draait op XP, misschien een beetje traag maar alles werkt normaal
Misschien beter brikje een laten nakijken?

Haaf d'oech

Re: Re: Vernieuwd

Hallo Vinnie,
Je website ziet er netjes, verzorgd en mooi uit.
Mijn complimenten.
Maak je niet ongerust. De links werken bij mij perfect. Ik heb dan ook een Pentium IV met WindowsXp.
Dat het bij jou niet werkt ligt misschien wel aan je ouwe beesje.
Het belangrijkste is, dat het bij anderen Zoals bij mij wel goed werkt.
Veel succes en vooral plezier.
De groetjes,
Xris
PS. Jouw site is een verademing vergeleken met het soms wel uit de hand lopende Yerun geval.

Re: Re: Re: Vernieuwd

Hoi Xris,

Dus de 'links' geschreven hier in de tekst doen het bij jou wel? Okay dan!
Bij mij thuis en op mn werk doen ze het(nog)niet. kleinigheidje waarschijnlijk..
Even een testje om te kijken of ik hier ook naar plaatjes op het www kan refereren..

Als het goed is zie je nu een mooie foto.
Vinnie

Re: Re: Re: Re: Vernieuwd

He Pin,

Die foto is overbekend

Net eens even gekeken waar die links stonden en zag met grote trots mijn naam vermeld, de sejarah site, is een goeie wordt veels te weinig bezocht terwijl t volgens mij een erg compleet werk is.

Trim's Pin

Gruces

Lon

Re: Re: Re: Re: Vernieuwd

Hi Vinnie,

Mooie foto. Sta jij er ook op?
En Lon is ook weer trots.
Weer iemand blij gemaakt.
Tot ziens,
Xris

Re: Re: Re: Re: Re: Vernieuwd

Ik stond aan de andere kant van de camera Xris
Is die foto zo bekend Lon? Ik ben deze, en een paar andere van mij ooit eens tegengekomen op een andere site, gewoon gejat zonder toestemming Op een mailtje van mij kwam geen reactie. Later was die site weer pleite.
Greetz, Vinnie aka Pin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vernieuwd -test

http://www.londoh.com

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vernieuwd -test

http://www.londo.com

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vernieuwd -test

Inderdaad Pat, Trims banyak!!
html allowed is hier (helaas) de volledige html code toevoegen.
Afijn, copy en paste in je browser is makkelijker..
Greetz, Vinnie

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vernieuwd -test

De h achter londo staat er om de javaanse uitspraak te benaderen en het tevens niet javaans te laten lijken

Gruces

Loh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vernieuwd

Het is eigenlijk een Indonesische foto, n.l. het vereenvoudigde portret van Megawati op het stemformulier voor de komende verkiezingen.

Gruces

Lon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vernieuwd

Mocht ze wel willen, ik wed dat ze nog nooit enige ongedwongen interactie gehad heeft met genuine orang2 kampung.
Ze zou de foto alleen maar verpest hebben
Greetz, Pin