Return to Website

Ongecensureerd Indonesia Forum

Welkom/ Selamat Datang

Ongecensureerd Indonesia Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Matahari

Weinig mata hari gezien vandaag...
De Godganse dag op 'cursus' geweest waarbij ik meedere malen moest knikkebollen

Re: Re: Matahari

Nog slimmer geworden?

Re: Matahari

Hi Patrick,

Het is geschreven man. Ik schijn nogal een vrolijk type te zijn en dat denk ik ook wel van mezelf. Toch heb ik een grote voorliefde voor zwartgallige somberheid vermengd met zelfspot, dat vind ik de leukste humor die er is. Ik probeer me vaak gematigd uit te drukken, om het een beetje netjes te houden. Ik schijn toch in de ogen van sommigen een paar maal per dag in de fout te gaan en verdwijn ik weer in de prullenbak. Een normaal mens zou dr somber van worden. Afijn vanaf maandag ben ik een weekje op pad en dat frist altijd de duffe dofte onder het schedeldak weer op. Ik zit hiero te klootviolen met nieuwe computer en heb de mooie klus om de inhoud van mn harde schijf te verhuizen, maar alles moet in enen goed. Helaas heeft het Indonesisch personeel wat foutjes gemaakt om mijn netwerkje in elkaar te zetten. Ze zijn naar kantor gegaan om effies te vragen en nooit terug gekomen, dus moet ik weer naar het kantoor toe ada yang malu. Ik heb er in ieder geval al rekening mee gehouden dat dit een maandje gaat duren en zit ik goed op schema. Ik heb zelf er een hekel aan om allerlei nieuwe apparatuur te installeren en trubbels te sjotten. Helaas ontkom je er niet aan want alles wat niet standaard is wordt door de Indonesiër ontkent in zijn bestaan. Wou ik nog een Raid card laten installeren om twee exact dezelfde harde schijven te hebben, nou dat zal weer een feest geven.

Mata hari telah tidur, sudah Maghrib

Gruces

Lon

PS al eerder geschreven, maar lupa di posten

Re: Re: Matahari

Hi Lon pelupa,

Spijtig dat je aan de andere kant van deze aardkloot zit. PC's configureren en trouble-shooten is toevallig een uit de hand gelopen hobby van mij. Ik heb er zelfs mijn werk van gemaakt en mijn ogen al mee verknoeid. Mocht je vraagjes hebben.... (wat beteft Raid zie mijn reactie op je item nieuwe PC op het ander prikbord)

Mijn opmerking (matahari) was een beetje ironisch bedoeld. Als je aan iets geen gebrek hebt in Indonesië is het de zon wel, soms zie ik ze daar liever gaan dan komen....terwijl we hier in dit deel van de wereld zo om zon zitten te schreeuwen. Zo zie je maar...de rijkdom is niet eerlijk verdeeld. Jij (bijna) alles en wij (bijna) niets

Ga je weer schatten verzamelen volgende week?

Haaf d'oech

Re: Re: Re: Matahari

Hi Patrick,

Inmiddels ben ik de situasi op het gebied van computerdeskundigheid hiero al gewend. Ik heb er zelf veel van geleerd, maar ik heb niet altijd zin om dagen bezig te zijn om iets uit te zoeken, je kan zo wel aan de gang blijven. Ik was over de 50 toen ik mijn 1ste computer kocht en heb al veel moeten leren. Ik weet dat ik een achterstand heb die ik nooit kan inhalen en vind dat niet zo erg. Ik houd me liever bezig met het gebruik van zo een ding dan moet ik mezelf ook vaak in lastige dingen verdiepen.

Ze hebben me vanochtend verzekerd dat ze Bluetooth nu begrijpen en ik heb ook een Raidcard besteld.Als ik terug kom zetten ze het er allemaal in en installeren. Mocht er geen redelijke Raidcard verkijgbaar zijn dan zetten ze dr een ander motherboard met Raid in. Het gaat allemaal een beetje moeizaam maar ben ik wel gewend, dus maak ik me niet druk. Zodra dat ding naar mn zin is schakel ik om. Ik heb gewoon mn oude computer nog waar niets fout mee is. Nou nog een batterij voor mn Toshiba zien te scoren, is niet verkrijgbaar in Indonesia dus probeer ik in Singapore. Overigens hebben ze een zooitje software op die Computer gezet daar wordt je bang van, moet voor 1000’den euro’s wezen, maar het meeste gooi ik eraf want gebruik ik toch niet.
WS XP, Office 2002, Corel Draw 9 en 11, ACD Systems, Autocad 2002, Swish 2.0 en nog meer. Zal wel allemaal illegaal wezen. Maakt het uit, inilah I-N-D-O-N-E-S-Y-A.

Eigenlijk hebben we hier ook over zon te klagen en te weinig regen. Vandaag was het de hele dag grijswit, geen zon, eind van de middag wat motregen, dat was het weer, nu vallen er ook druppels, dit is al de hele maand zo. Eigenlijk valt er tekort regen. Echte tropische buien nog weinig gezien de laatste 5 weken, terwijl het nu toch echt regenseizoen is. Tis ook niet echt warm.

Gruces

Lon

Re: Re: Re: Re: Matahari

Ha die Lon,

Over computersedskunigheid hier zou ik ook boeken kunnen schrijven. De meeste toko's hier verkopen ook slechts kant en klare configuraties om lastige vragen uit de weg te gaan. Wat dat betreft zou ik liever met Indonesiërs werken: die hebben de tijd nog om iets uit te zoeken (fabrikanten gebruiken immers graag nietszeggende termen) en heerljk toch al die illegale software (als ze werkt). Ik krijg kicks van de anarchie op internet.
Batterijen voor Toshiba's zijn inderdaad dikwijls een probleem. Je kan ze online kopen maar dat vind ik net ietsje te gewaagd. Beter is overal wat contacten te hebben en zo tot uitwisseling te komen. Twee weken geleden zocht ik nog naar een batterij voor een Satellite 4000. Uiteindelijk gevonden in Roemenië aan de helft van de prijs + verzendingskosten van hier.

Uit andere delen van Indonesië krijg ik dan weer berichten van 'tamelijk' veel regen. Kan je natuurlijk wel met ons hier lachen als je schrijft dat het niet echt warm is.

Overigens nooit te oud om te leren: ik heb hier onlangs nog een knaap van 67 leren omgaan met Frontpage. Ulang, ulang, ulang lagi maar nu heeft ie het beet!

Haaf d'oech

Re: Re: Re: Re: Re: Matahari

Hi Patrick,

Ik denk dat computerdeskundigheid daaro ook wel vies tegenvalt, verkooppraatjes zijn ze goed in maar als het op service aankomt. Ik heb mijn computer ookdaarom bij een locale winkel in elkaar laten zetten. Als ter wat is kan ik altijd komen. Er gaat veel tijd in zitten, maar als je iemand in het westen nodig hebt en je gaat achter de telefoon zitten met de geile gids kan je ook gek worden. Ik ben tevreden hoe alles tot nu toe gaat. Als ik 1 maart alles kan gebruiken is het OK.

Leuk dat je dat zegt van die batterijen, ik keek op de site van toshiba en schrok ook van de hoeveelheid soorten die ze hadden. Inefficiënt, ik heb een mailtje naar S’pore gestuurd. Ik zoek een batterij voor een satellite 1800-100 in Indonesia habis.(Hint)
Illegale software zit ik ook niet mee, tot voor kort waster in Solo niet eens legaal verkrijgbaar, gingen ze lachen als je daar om vroeg. Maar er zijn acties geweest en nu is het echt niet meer open en bloot verkrijgbaar en die winkel waar ik kom heeft alles der uit gedonderd.

Ik heb wel Windows XP gekocht helemaal echt, 70 euro. Ik wil nog wel eens in de 6 maanden herinstalleren en dan is het makkelijk als je een echte kopie hebt. Voor de rest is alleen mijn Norton antivirus legaal. De rest komt overal vandaan, in Nederland ken ik ook mensen die wel effies een CD’tje branden.

Ik sewer et dat et niet echt warm is hiero, Solo kan smerig heet wezen, dat je tegen de hitte aan kan leunen, maar nu is het voor locale begrippen “cool”
Ik heb vanwege mijn Nieuw Guinea site contact met ouwe knakkers van over de hele wereld, en die zijn over de 70 en spelen met computers. De oudste is 79, en ze scannen nog fotootjes ook en zo. Echt zeer bewonderenswaardig. Een Indonesiër over de 50 zou daar echt niet aan beginnen. Ik ben in 2001 ook vanuit Nederland gekomen met het boek Basiscursus Frontpage 2000, wat heb ik zitten etteren, 2 maanden lang dagen van 16 tot 20 uur gemaakt, maar toen kon ik het en ben uit de band gesprongen met mn website.
Ik kom wel eens op een forum voor webdesign en dan lees ik niets anders dan gekanker op Frontpage, maar ik kan er zeer goed mee over weg. Ik ken nog wel een beetje HTML zodat ik wat kan koeien. Die mensen die ik in Yogya ken zijn ook van die Microsofthaters, altijd kankeren, ik houd me dan maar rustig, want ik ben niet deskundig denk ik dan maar. Terwijl hun problemen hebben en ik niet. Intussen wel alles van Microsoft gebruiken, ondanks dat het zo “slecht” is.
Achteraf gezien was het misschien beter om direct HTML te leren, daar heb ik nu niet zo een zin meer in. Als ik wat wil weten zoek ik het op.

Tot besluit een berichtje uit de JPS van vandaag, ik zet er geen discussie punt bij hoor. Ik vind het een leuk bewijs voor de latente anti-asing houding van Indonesiërs.
Gruces

Lon

Beware of foreign intelligence: Sociologist
MEDAN, North Sumatra (Antara): A sociologist and cultural anthropologist at Medan State University urged security authorities to beware of foreign intelligence activities that were being conducted easily in a number of regions throughout thecountry.
"Any foreign (intelligence) activities must be monitored closely. Don't be careless, or otherwise their actions will cause problems for our country," Bungaran Antonius Simanjuntak was quoted as saying by Antara news agency.
He said thousands of foreign intelligence agents hadstealthily penetrated Indonesia by pretending to be tourists.

Re: Re: Matahari

Hi Lon,
Als ik je een goede raad mag geven maak eerst een image van je schijf met norton ghost of drive image.
Zo ben je tenminste niks kwijt voor je gaat kloot violen.
Groet,
Max