Return to Website

Ongecensureerd Indonesia Forum

Welkom/ Selamat Datang

Ongecensureerd Indonesia Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Re: Wat mij de afgelopen week het meest ontroerde.....

Hi Ans,
(Die is het toch, met die dochter in Indonesia)

Dat je me commentaar mist is slechts een kortstondig gevoel, morgen staat er een andere zogenaamde deskundige op die je boeit.
Overigens legt het missen niet aan mijn, want als de webmaster, die het tenslotte voor het zeggen heeft het ene na het andere bericht van mijn hand wist dan zal er wel wat aan die berichten mankeren en daar moet de schrijver zijn conclusies uit trekken. De webmaster is de eigenaar en de deskundige, degene die schrijft mag slechts dankbaar zijn dat zijn zweet wordt geaccepteerd.

Ik denk dat ik in Indonesia iets anders zie dan de webmaster. Daarbij komt dat ik iemand ben die totaal niet geďnteresseerd is om zijn gelijk te halen, ik ventileer slechts mijn eigen gedachten zonder mij te storen aan anderen of om zelfs maar in de smaak te vallen. Het leukste vind ik dat ie de naam “yun” die ik hem heb gegeven heeft overgenomen, een echte meisjesnaam.

Gruces

Lon

Re: Wat mij de afgelopen week het meest ontroerde.....

Tranen in de ogen van het lachen toch zeker!?
Kinderachtig van Yuntje hoor.
Anyway hij volgt dit prikbord dus wel!
Gezien het aantal 'hits' wat dit prikbord scoord wordt het toch redelijk gelezen, maar het aantal actieve deelnemers is erg laag.
Ikzelf beperk me maar tot datgene wat ik weet, het fietsen in Indonesie, en de plaatsen waar ik geweest ben.
Lon's bijdrages zijn onnoemelijk waardevol door zijn kennis van de geschiedenis en het dagelijks leven daaro.
Lon, jouw voorstel om een MSN community op te zetten spreekt me wel aan. Met de nodige (sluik)reclame zou dat zelfs een groot succes kunnen worden. Ik zal morgen eens ff kijken hoe dat in z'n werk gaat.
Prijsvraag: Een mooie naam verzinnen voor die eventuele nieuwe MSN community?
Greetz, Vinnie (snipverkouden )

Re: Re: Wat mij de afgelopen week het meest ontroerde.....

Hi Pin,

Uiteraard was dat lachen, ik kan bijna niet anders. Onze ex-webmaster volgt alles op het internet gezien de gestolen contents die op zijn site staan. Laatst reageerde ie terwijl hij de betreffende berichten uit de TJP op zijn eigen site staan, dat wordt gekopieerd zonder te lezen. Kwaliteits controle is niet aanwezig, die energie steekt ie in censuur, om te zien of er eentje is die zijn kop niet tever boven de alang-alang uitsteekt. Maar aan de andere kant kan ik het wel begrijpen, je bent jong en hebt een website die succes heeft, dan ga je toch vermoeden dat je slim bent. Wat dat betreft heb ik geen hoop meer, halverwege de 50 en nog steeds een soort minimumloon, naar Blanda begrippen. Maar in Blanda koop ik een liter dure jenever (Jonge Wees) en hier neem ik een glaasje air of 2 bintangs.

Overigens als jij een MSN community wil beginnen dan doe ik mee. Het kan daar zeer democraties geregeld worden, met beheerders en assistent beheerders, ook makkelijk op te zetten. Als het iets wordt waar kennis en liefde voor Indonesia voorop staat doen ik mee. Ik heb goeie ervaringen met mijn community die net begint te lopen.

http://groups.msn.com/NNGenDETAmaillist/welkom.msnw


Bij deze biedt ik mij dus aan. Naam: iets met Indonesia dr in.

Ik doe zelf ook mee aan het IIP, maar dat gat ineens weer op de Indotoer en heb ik weer eens een paar mensen tegen mij in het harnas gejaagd door weer eens te uitgesproken te wezen.

Gruces

Lon (suf geneukt )

Aku cinta Indonesia

Re: Re: Re: Wat mij de afgelopen week het meest ontroerde.....

msngroup.sahabat.indonesia.com
één idee alvast............
loes1.
salam

Re: Wat mij de afgelopen week het meest ontroerde.....

Hi Lon,

Eigenlijk is het niet eens de moeite waard om te reageren op onvolwassen gedoe laat staan om een zakdoek te voorschijn te halen, laat Yun (kontol kecil) lekker spelen op zijn (met hoofdletters) website en de sergeant-majoor uithangen...

Gr. Peter L.

Re: Re: Wat mij de afgelopen week het meest ontroerde.....

Hi Peter,

De ellende in deze wereld is dat deze juist geteisterd wordt door onvolwassen gedrag. Het gros van de mensen die iemand willen zijn wordt gedreven door complexen in de jeugdige jaren opgelopen of lichamelijke tekortkomingen. Het komt maar al te vaak voor dat deze mensen een positie ambiëren waar zij macht kunnen uitoefenen en zo de buitenwereld kunnen laten zien dat zij wat voorstellen. Zoals jij reeds de geringe grootte van de alat repoduksi noemde, dat is in dit leven een heel belangrijke drijfveer voor “mannen” om je medemens als een soort minderwaardig beest te behandelen en dat “leiding geven” noemen. Natuurlijk leiderschap is slechts weinigen gegeven en wordt de personen die blijk geven over minder ambitie te beschikken geteisterd door deze gefrustreerde Sergeant Majorettes.

Het is natuurlijk heel leuk om te weten dat onze SM dit forum gretig leest om vooral te vernemen wat er over hem gezegd wordt. Eigenlijk heb ik niets te zeggen, ik neem graag in me op, meestal zonder me te verbazen over de inconsistentie van het gedrag van dat soort mensen. Ze weten vaak niet dat ze in hun drang tot het bereiken van iets hogers de raarste dingen zeggen zonder dat ze daar zelf erg in hebben. Want wat moet je denken over de uitspraak dat men twee boeken over Indonesia heeft leggen, maar nog geen tijd heeft gehad om deze te lezen. De tijd gaat verloren aan het monddood maken van mensen die ietsje meer weten dan de persoon in kwestie. In het land der blinden is 1-oog koning, daarom zien wij op “dat andere forum” het verschijnsel dat de blinde de lamme helpt. Op een vraag worden 10-tallen antwoorden gegeven, maar nooit het juiste. Zo blijft het aanklooien voor de Indonesia lovers die het object hunner liefde nooit zullen begrijpen, omdat ze denken dat ze alles al weten, wat inherent is aan het karakter van de gemiddelde Belanda.

Gisteren moest ik ineens even aan mezelf denken en over het “proberen” te begrijpen van Indonesia. Na 13 jaar aanwezigheid hiero kan ik met een gerust hart verklaren dat het mij 5 jaar heeft gekost om me enigszins aan te passen aan de cultuur van dit land, ook om bahasa Indonesia te leren . Het gebruik daarvan is op het andere bord ten strengste verboden, omdat bij het gebruik daarvan men dingen zou kunnen zeggen die de SM niet begrijpt. In mijn ogen is het zonder meer een voorwaarde om in Indonesia de nationale taal te beheersen, anders begrijp je er geen moer van, onmogelijk. De mensen waar het in Indonesia om draait begrijpen namelijk geen woord buitenlands, als je geen bahasa spreekt ben je buitengesloten.

Mijn ervaring is ook dat ik elke keer dat ik in Nederland ben geweest,dat zal ongeveer 30 keer in 13 jaar zijn geweest bij terugkomst ik ongeveer 10 dagen nodig heb om me weer aan de Indonesische cultuur en het leven aan te passen. Zo groot is het verschil tussen Oost en West in mijn ogen. Dat zijn al 10 dagen die van je vakantie afgaan, als je hier als vakantieganger komt. Als je de cultuur niet door en door kent en daarbij geen bahasa Indonesia spreekt ben je constant dingen aan het regelen die door het gebrek aan kennis veel tijd kosten. Ook kosten allerlei dingen je veels teveel geld omdat je niet weet hoe je je geld uit moet geven. En zo zou ik nog een tijdje door kunnen gaan. Een biljetje van 10.000 Rp aan de juiste m/v doet wonderen, maar hoe taxeer je de juiste?

Hoe klinkt de naam Ikatan Indonesia, sahabat is gewoon vriend, ikatan is een verbond maar op de manier dat je ergens aan vast zit. Eigenlijk moet er een woord bij waaruit liefde spreekt. Maar Ikatan Pecinta Indonesia klinkt niet.

Dari Sabang sampai Merauke ? Indo-re-mie ?

Gruces

Lon

Re: Re: Re: Wat mij de afgelopen week het meest ontroerde.....

Mmmm, Ikatan, vind ik een heel goeie, pecinta: tja, klinkt minder.
Ikatan Setia Indonesia ????????????????
Setia, kesetian = trouw.
tunggu reaksi
salam
loes1

Re: Re: Re: Re: Wat mij de afgelopen week het meest ontroerde.....

Hi Mbak Lus,

Setia is nogal een zwaarbeladen woord in Indonesia, het wordt vaak gebruikt in leugens, want zoals je vast wel weet gaat men hiero vreemd bij het leven. Overigens lijkt mij qua gevoel het gebruik van “bersetia’ beter, maar IBI is het toch nog niet helemaal.

Gruces

Lon