Return to Website

Ongecensureerd Indonesia Forum

Welkom/ Selamat Datang

Ongecensureerd Indonesia Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
kecil

jeroen blijkt er niet tegen te kunnen als ik alvorens zijn vakantie dit forum suggereer op 'zijn' forum,want sindsdien heeft ie m'n ip range geblokt, heel kinderachtig...
Siti...

Re: kecil

Hi Siti,

Selamat Datang bij WIPS.

Werkgroep Indonesie Prikbord Slachtoffers.

Hier kan je praten over je problemen en traumaatjes veroorzaakt door de Sergeant Majorette van genoemd prikbord.

Ayo, gooi dr uit die ellende

Sterkte

Lon

Re: Re: kecil

Moet jij al niet lang in je bed liggen, Lon?

Heeft je weekje 'out' iets opgeleverd?

Haaf d'oech

Re: Re: Re: kecil

"Moet jij al niet lang in je bed liggen, Lon?"

Ik heb maar effies geslapen en ben allang weer op. Verleden week teveel bed gezien, want moest "achterstallig onderhoud" bij m'n vriendin plegen. Nu wordt er niet steeds naar de kasur gewezen.

Conclusie neemt U een Indonesische vrouw doe dan maar geen Sundanese.

Gruces

Lon

Re: Re: Re: Re: kecil

Adu Lon maar je hebt het overleefd. Betekent wel dat we weer langer moeten wachten op je verhaal over de strijd tussen Nederland en Japan in NG.

Waar je bericht over die voettocht door de Chinese wijk opslaat, is me een raadsel. Even dacht ik weer aan de lessen Indonesisch van mijn prof die ook met zulke teksten in oude spelling kwam aandraven. Tempo doeloe was bij hem ook niet ver weg. Niet te verwonderen want hij was in Semarang geboren.

Wel goed als oefening

Haaf d'oech

Re: : ketjil

Hi Patrick,

Het verhaal over het verzet tegen Nippon gaat zeker nog een maand duren. Ik heb allerlei nieuwe gegevens gekregen. Ook is er een cassette van een oude vrouw die in Nieuw Zeeland woont en daarop spreekt over die tijd. Ik kreeg wel een foto van geïnterneerden die net uit zo een kamp kwamen en nog een foto die er slecht maar zeer authentiek uitziet.

Totaal heb ik al 20 pagina’s dus het belooft heel lang te worden.

Ik doe het eventueel in gedeeltes, want nieuwe gegevens gooien de plannen alleen maar in de war.

Gruces

Lon

Re: Re: : ketjil

Lon,

Ik begrijp het...één van de moeilijkste zaken in geschiedschrijving is je te beperken. We streven natuurlijk allemaal naar volledigheid maar dan geraakt een verhaal natuurlijk nooit af. Steeds komen er nieuwe elementen bij. De kunst bestaat erin het doel van je betoog (de conclusie) zo duidelijk mogelijk weer te geven. Dat gaat ten koste van de voledigheid maar het heeft als groot voordeel dat je iets overbrengt op de lezer. Het moet tenslotte leesbaar blijven tenzij je een encyclopedie schrijft

Eigenlijk leent het internet zich bijzonder goed voor dit soort geschiedsschrijving. In een boek moet je met 'noten' beginnen, die dan achter in het boek volledig worden uitgewerkt. Op het internet is het aanbrengen van links naar bijkomende artikels, om dit of geen detail nader toe te lichten, een luxe. Ik denk dat het dus een goede zaak is om het doel van je betoog zeer goed te omschrijven voor jezelf en daar niet meer van af te wijken. Je kan steeds later links toevoegen naar nieuwe artikels over specifieke bronnen.

Je wist dit waarschijnlijk allemaal al maar soms moet iemand je eraan herinneren.

Haaf d'oech !

Re: Re: Re: : ketjil

Hi Patrick,

Ik weet gelukkig weinig van geschiedschrijving, ik ben gewend alles op me eigen manier te doen. Ik was 15 toen ik van school ging en heb nooit meer zo een gebouw van binnen gezien, niets voor mij.

Waar ik mee bezig ben is weinig over bekend, het boeit mij en past op mn site. Meestal zijn mijn bezoekers er niet gek van als ik serieus wordt, heb ik schijt an, want ik moet er zelf een beetje lol an kunnen beleven.

Ik doe het samen met iemand annders, ieder zijn eigen onderdeel hoor. Maar die heeft nou zn zuster ingeschakeld want die kan beter schrijven vind ie. Ook komen er steeds meer gegevens boven. Ik zorg dat ik waar ik mee begon afgerond wordt en voeg later pagina’s bij, dat is mijn werkwijze. Ik laat mijn bezoekers ook participeren en verandert er steeds van alles.

Ik heb verleden jaar de geschiedenis van een vliegramp op me site gezet. Helemaal uit krantenberichten uit die tijd samengesteld. Ben ik heel lang mee bezig geweest. Bezoek matig, maar ik vind het zelf erg goed.


http://www.londoh.com/Neutron_pagina_01.htm

De site komt een beetje rottig over op een hogere resolutie dan 800 x 600, maar dat ben ik ook aan het veranderen.

Gruces

Lon

Re: Re: Re: Re: : ketjil

Hi Lon,

Autodidact zijn is ook niet slecht. Ik heb overigens goede herinneringen aan mijn schooltijd na mijn 15 jaar. Voordien vond ik het ook niet veel soeps. Maar als je wat volwassener wordt, wordt je zo ook behandeld en gedraag je je er ook naar.

Als je serieus wordt, spreek je meestal een andere doelgroep aan dan wanneer je cynisch of sarcastisch uit de hoek komt. Ik kan beide wel pruimen (tenzij ik de Amsterdamse humor niet snap - maar iedereen zal wel ooit eens iets niet snappen). Alleen als je zelf achter je verhaal staat (er lol aanhebt) kan je de eventuele lezer overtuigen. Tegen je zin schrijven levert alleen een barslecht stuk op.

Ik heb de site over de vliegtuigramp gelezen. Het is een collage natuurlijk. Ik had eigenlijk gehoopt dat de samensteller toch een beetje nabeschouwingen had gegeven Het had, in andere woorden, persoonlijker kunnen zijn. Voor het overige prima!

De lay-out is voor mij ondergeschikt aan het verhaal. Dat in tegenstelling tot wat de meeste politici naar voren brengen.




Haaf d'oech

Re: kecil

Vrije meningsuiting staat inderdaad niet in het woordenboek van onze sergeant-majoor. Er zijn natuurlijk manieren om je IP-adres te 'maskeren'....maar zo kan je bezig blijven.

Leg je ei dan maar op dit forum. Hier kan je zeggen en schrijven wat je wilt.

Haaf d'oech!

Re: kecil

Sekali lagi selamat datang di WIPS Siti!
Het toeval wil dat ik ooit gestudeerd heb voor maatschappelijk werker aan de Sociale Academie.
Doorgeklikt naar je website dacht ik gelijk aan een persoonlijk consult, toen ik me opeens weer herinnerde dat je een kerel bent die een grote fan is van Siti Nurhaliza.
Stappenplan via dit medium dan maar.
Eerste stap was al gezet met de opening van dit forum. Tweede stap is de opening heel binnenkort van een eigen MSN community.
Alles wat verwees naar dit forum is verwijderd door onze Yun, en het leuke is dat-ie hier niets kan verwijderen. Posten mag-ie hier natuurlijk wel!
Greetz en alaaf, Vinnie